Köpvillkor

 

När du handlar hos oss på Atlantis AB godkänner du våra köpvillkor. Här nedan följer en sammanfattning av våra viktigaste villkor.

Allmänt

Dessa villkor gäller för köp i Atlantis fysiska butiker och e-handel. Du måste ha fyllt 18 år för att få handla hos oss.

Företagsuppgifter:
Atlantis AB
Moränvägen 11, 186 40 Vallentuna
Org.nr: 556211-4073

Kundtjänst:
Mejl: kundtjanst@atlantisbeds.se
Telefon: 08-595 000 001
Öppet: mån-fre 09:00-17:00


Betalning

Konsumenter

I butik accepterar vi kortbetalning (Visa, Mastercard, Amex) samt Klarna (faktura, delbetalning, direktbetalning).

Specialbeställningar:

  • Över 10 000 kr: 50% handpenning vid beställning, resten innan leverans.

  • Under 10 000 kr: full förskottsbetalning vid beställning.

Företagskunder

  • 100% förskottsbetalning eller 50% handpenning vid beställning, resterande innan leverans.

  • Faktura med 15 dagars betalningstid kan erbjudas efter kreditbedömning.

Vid försenad betalning utgår dröjsmålsränta enligt räntelagen (referensränta + 8%).


Priser och reservationer

Alla priser anges i SEK inkl. moms (25%). Vi reserverar oss för tryckfel, lagerdifferenser och priskorrigeringar. Kampanjer gäller så länge lagret räcker.


Frakt och leverans

Sverige

  • Fri frakt till ombud vid köp över 1 000 kr.

  • Fri hemleverans vid köp över 3 000 kr.

  • Vid frakt av skrymmande möbler som sängar debiterar vi 2 800 kr för frakter med extern fraktbolag utanför Stockholm

  • Atlantis Fullservice 1 800 kr (inbärning, avemballering och montering) finns som tillval inom Stockholm.

EU

Leverans till hela EU erbjuds mot tillkommande kostnad. Kontakta kundtjänst för prisuppgift.

Leveransdatum är uppskattade och kan ändras p.g.a. faktorer utanför vår kontroll (t.ex. högsäsong eller leverantörsförseningar).


Öppet köp och bytesrätt (privatkunder)

  • Öppet köp och bytesrätt gäller i 14 dagar för lagervaror.

  • Varor måste returneras oanvända och i originalförpackning.

  • Specialbeställda varor omfattas ej av öppet köp eller bytesrätt.


Reklamationer och garanti

  • Konsumenter: 3 års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen.

  • Företagskunder: 2 års reklamationsrätt enligt köplagen (reklamera inom 6 dagar efter mottagande).

  • Reklamationsrätten täcker fabrikationsfel, ej slitage eller handhavandefel.

Observera att naturmaterial som trä och läder kan variera naturligt i utseende, och detta utgör inte giltig reklamationsgrund.


Transportskador

Eventuella skador ska noteras vid mottagandet på fraktsedeln och anmälas till kundtjänst inom 24 timmar från leverans.


Avbokning av specialbeställning

Avbokning av specialbeställning ska ske inom 24 timmar från beställningstillfället för full återbetalning. Vid senare avbokning förbehåller vi oss rätten att göra avdrag för uppkomna kostnader.


Outletvaror

Outletvaror säljs i befintligt skick utan öppet köp eller bytesrätt. Kunden ansvarar själv för att undersöka varan före köp.


Tillgodokvitto och presentkort

Tillgodokvitto och presentkort gäller som betalningsmedel i utfärdande butik och kan ej lösas in mot pengar. Giltighetstid framgår av kvitto/kort.


GDPR och dataskydd (Tillägg)

Atlantis AB värnar om din integritet. Vi samlar endast in personuppgifter som krävs för att hantera ditt köp och leverans. Dina uppgifter sparas säkert och delas ej med tredje part, utom för att uppfylla leveransåtaganden. Du har rätt att begära utdrag, ändring eller radering av dina personuppgifter hos oss.


Tvister

Vi strävar efter nöjda kunder. Vid tvister hänvisar vi privatkunder till ARN (Allmänna reklamationsnämnden, www.arn.se). Företagskunders tvister avgörs genom skiljedom enligt Stockholms Handelskammares skiljedomsinstitut (SCC).



Frakt och leverans

Sverige

  • Fri frakt till ombud vid köp över 1 000 kr.

  • Fri hemleverans vid köp över 3 000 kr.

  • Fri frakt till tomtgräns/trottoarkant vid köp över 4 995 kr (större möbler).

  • Atlantis Delivery Plus (inbärning, avemballering och enklare montering) finns som tillval.

EU

Leverans till hela EU erbjuds mot tillkommande kostnad. Kontakta kundtjänst för prisuppgift.

Kundens ansvar vid leverans

Det är kundens ansvar att säkerställa att möbler och större varor kan levereras via dörrar, hissar och trappor. Eventuella extrakostnader för misslyckad leverans till följd av att detta inte är möjligt debiteras kunden. Kunden ansvarar även för att vägen till leveransplatsen är framkomlig, isfri och säker för transport.


 

  • Footer bottom image
  • Apple Pay
  • Google Pay
  • Maestro
  • Mastercard
  • Visa

Tillbaka till topp